Nye krav til tilgjengelighet og service krever innovative løsninger
Vår omnikanal gir din virksomhet muligheten til å samle alle henvendelser fra alle plattformer på et og samme sted. Med ny teknologi åpner vi opp kommunikasjonsmulighetene og lar dine kunder få kontakte din virksomhet på deres egne prinsipper. Det er slik vi vil redde varehandelen.
– Med denne løsningen spiller det ikke noen rolle hvor kunden kontakter kjeden. Om det er Facebook, nettside, Instagram, e-post eller om de ringer; alle henvendelser kommer inn under ett verktøy med full logg og oversikt, sier Steffan Thorvaldsen i Telenor, som leder Smart Retail-konseptet.
Zisson har fått svært positiv omtale for våre løsninger i aviser og på flere nettsteder den siste tiden. Det er fordi vi tar utvikling på alvor! Les om oss: Her, her og her.
Sammen med Smart Retail, et rådgivningskonsept fra Telenor, har vi fått med oss Princess-kjeden på laget. Princess har gjennomført en teknologisk opprustning og introduserer kunstig intelligens i sin kommunikasjon med kundene. På den måten kan de samle alle henvendelser på et sted ved hjelp av omnikanal-løsningen og ved hjelp av en Wavebot vil de kunne besvare henvendelser automatisk til alle døgnets tider. Det handler om å gi kunden svar i selve kjøpsøyeblikket!
Kai Guldbrandsen som i de siste 15 årene har vært daglig leder i Princess-kjeden, med ansvar for 150 butikker rundt om i landet, påpeker at problemet er at vi er veldig illojale som forbrukere; vi er illojale i hvilken kanal vi bruker, hvor vi kontakter bedriften og hvor vi leser innhold. Derfor er det viktigere enn noen gang at kunden opplever et likt budskap og blir sett på tvers av alle kanaler.
– Kundene handler og undersøker på nett, og det gjør de utenfor butikkens åpningstider. Hvis kanalen skal bemannes med mennesker, blir det veldig dyrt for bedriften. Men ved hjelp av kunstig intelligens kan kunden få svar til alle døgnets tider. Dette kan utgjøre forskjellen på om de handler eller ikke.
Omnikanal og chatbot kan og bør benyttes av alle bedrifter som har kundekontakt eller innbyggerkontakt, og som ønsker å være tilgjengelig og effektive ovenfor sine kunder. Det handler om å se kunden, og gi dem en fantastisk kundereise!
– Det er derfor viktigere enn noen gang å se kunden på tvers av alle kanaler. Det kan utgjøre forskjellen om de handler eller ikke, sier Ove Fredheim, leder for Telenor Bedrift i en pressemelding.