Lydmelding

Spill inn lydmelding i Zisson Contact Center

Stemmen man først møter når man trenger hjelp, og sangen som spilles når man venter på sin tur er med på å skape førsteinntrykket av en bedrift, og er en avgjørende del av kundereisen. Med lydmeldinger får innringere opplest informasjon som kan handle om bedriftens åpningstider, tastevalg eller tiden de må vente i kø. Her kan man legge inn viktig informasjon som kunden bør vite før de kommer til en ansatt, og kunden kan guide seg selv til rett avdeling.

I denne guiden vil vi vise det hvordan du spiller inn eller endrer en lydmelding i Zisson Contact Center, og vi har i tillegg noen tips til deg fra en ekspert på innlesning av lydmeldinger.

Hvordan spille inn lydmelding i Zisson Contact Center

Så enkelt kan du spille inn og endre lydmelding i Zisson Contact Center: Gå til Kontrollpanel i menyen, deretter Tjeneste, og deretter Tjenestekart.

Steg 1) Velg den lydmelding du vil endre

Trykk på ønsket lydmodul for å høre eller spille inn ny lydmelding (Rød boks). 

Steg 2) Lytt til eksisterende lydmelding.

For å lytte til lydmeldingen trykk på «lytt på telefon». Telefonen du er logget inn med vil ringe og spille av lydfilen. Du kan også lytte fra PC, hvor lydfilen vil bli spilt av direkte fra datamaskinen. 

Steg 3) Ta opp en ny lydmelding.

Her har du tre valg: ta opp, last opp og «text-to-speech». Trykk på «Ta opp» for å spille inn ny talemelding via telefonen. Trykk på «upload» for å laste opp en eksisterende lydfil. Trykk på «text-to-speech» for å skrive inn tekst og få det som en lydmelding på ditt prefererte språk.

PS: Visste du at vi har ca. 30 språkfiler man kan velge mellom i text-to-speech?

Tips til å lese inn lydmelding

Zisson´s Customer Success Manager, Carsten Tolg, har lest inn uendelig mange talemeldinger, og kommer med sine beste tips for en profesjonell talemelding:

Tips 1) Fokuser på lydkvalitet. Hvis du spiller inn med mobilen, så vil man ofte høre bakgrunnsstøy. Men spiller man inn med fasttelefon eller ip-telefon blir det mye bedre.

Tips 2) Spill inn meldingen via et program og last opp filen. I slike programmer kan man ofte gjøre stemmen klarere og dempe andre lyder. Slik får man en profesjonell lydmelding.

Tips 3) Snakk klart, rolig og tydelig. Les det inn som om du skulle sagt det til en kunde direkte, med den beste “kundeservice”-stemmen du har.

Tips 4) Skriv manus før du leser inn, og hold manuset kortfattet og presist.