Zisson satt opp nytt sentralbord til Sogndal Legesenter på 24 timer
Sogndal Kommune IKT kontaktet Zisson på mandag og lurte på hvor raskt vi kunne få opp et sentralbordsystem for Sogndal legesenter, ettersom de hadde en enorm pågang på telefonen. Zisson holdt workshop, bygget løsningen og holdt bruker- og adminopplæring allerede neste dag.
Sammen med vår partner, Telenor, fikk vi viderekoblet anropene, og Sogndal legesenter gikk live med løsningen den samme kvelden.
– Me håpar den største skilnaden er at det vert raskare å koma gjennom og at me unngår brot, sier Jan Ove Tryti ved Sogndal Legesenter til Sogn Avis.
Han sier også at han har troa på at det vil bli mindre telefonkøer i tiden fremover.
– Om ikkje lenge vil det òg bli mogeleg å tasta inn telefonnummeret og be om tilbakeringing dersomein ikkje ynskjer å venta i telefonkøen, sier Tryti.

– Det var veldig spennende å jobbe med Sogndal under denne leveransen, og de har vært svært tilpasningsdyktige og satte seg inn i løsningen med en gang, sier Kim Josefsen som var prosjektleder for leveransen
Kilde: Sogn Avis, Nytt sentralbord skal gje slutt på lang ventetid på legetelefonen.
Les også: Oslo Kommune – Koronatelefonen var oppe på 24 timer