Fungerer kunstig intelligens i praksis? Vi var med når KIRN (Kunstig intelligens og robotikk Norge) arrangerte et seminar med flere spennende foredragsholdere fra blant annet DNB, Epicenter, Princess, Kantar og UpNorth.
Les mer: KIRN gullsponsor / Våre sponsorer KIRN
Lønnsomt med chatbot?
I Contact Center by Zisson har man mulighet til å integrere en chatbot. Som en chatbot-trener må man bruke mye tid på å trene opp chatboten slik at den blir så presis som mulig. Mange tror at en chatbot er selvlærende, men slik er det dessverre ikke (enda). Man må mate chatboten med informasjon, slik at den kan håndtere så mange formuleringer og begreper som mulig. Jo mer tid man bruker på den, jo mer kan den bidra i virksomheten – akkurat som en menneskelig ansatt. Men chatboten glemmer ikke, og lagrer alle henvendelser til senere. På den måten vil den alltid forbedres og kun bli smartere med tiden og energien man bruker på den.
Stadig flere selskaper ønsker å bruke chatbot-teknologi for å forbedre tjenestene sine og forenkle prosesser. Under seminaret snakket både DNB og Princess om hvordan dette hadde fungert for dem, og kunne vise til konkret statistikk for hvordan dette hadde vært en lønnsom og ikke minst morsom beslutning.
Video fra KIRN-seminaret
Vi takker for et spennende seminar! Det var spesielt gøy å høre om hvordan vår kunde Princess har effektivisert sin virksomhet med chatbot. Det kan dere lese mer om her: https://www.zisson.no/zisson-redder-varehandelen/
Bilder fra KIRN-seminaret
Vil du vite mer om hvordan chatbot kan styrke din kundedialog? Book en gratis DEMO med en av våre flinke rådgivere!