BTV-dagene er en arena hvor alle kommuner i Buskerud, Telemark og Vestfold kan møtes på tvers av de tre fylkene. Vi skal på BTV-dagene sammen med Telenor, og vi gleder oss masse!
Hvordan kan Wave gjøre en forskjell i kommune-Norge?

Dagens kommuner må være tilgjengelig for alle som bor der, om det gjelder den yngste eller den eldste. Det er svært viktig å ta del i digitaliseringen samfunnet har når det gjelder innbyggerdialog. Det er en tendens at tekstbasert kommunikasjon er den prefererte henvendelsesformen hos den yngre garde; Dette betyr at det er utrolig viktig å være tilgjengelig der de er.
Med Wave kan en kommune samle henvendelser fra chat, chatbot, SMS, E-post, Facebook Messenger, samt inngående og utgående samtaler på et sted. Dette gjør det mulig å følge opp en tenåring som lurer på hvordan de skal få karriereveiledning, eller en nyinnflyttet familie som trenger informasjon om barnehage eller SFO. Man kan dermed lett følge opp sine innbyggere, og ikke minst gi dem en trygghetsfølelse av tilstedeværelse på deres egne premisser.
Den nyeste kommunen som valgte Wave med chatbot, Facebook Messenger og webchat er Ringsaker kommune.
Når en kommune har en plattform som Wave blir det enklere å si i fra ved at man kan skrive henvendelser anonymt gjennom en chatbot, eller sende dem på Messenger. Dette er utrolig viktig at for eksempel unge som skal melde fra om mobbing kan gjøre dette på plattformer som de er vant til å bruke.
Wave er også et nyttig verktøy for andre funksjoner i en kommune; som hvis man ønsker man få statistikk og informasjon om innringere, oppetid og mye annet. Denne statistikken kan man bruke til for eksempel å tilrettelegge for når på dagen det gjelder å være flest personer tilgjengelig. Wave fjerner lokale kontaktsenterinstallasjoner og tar alt opp i skyen, som betyr at alle oppdateringer i programmet går automatisk, sømløst og gratis.
Vi tilbyr også andre tjenester som gjør det lett å vise alle som jobber i kommunen, for å gjøre det mindre forvirrende å vise til hvem som har ansvar for hva, og gjøre veien til kontakt mer effektiv for både innbyggere og ansatte.
Hvis man for eksempel man skal søke om spillemidler til fotballlaget eller har spørsmål til miljø, man kan lett se hvem som har ansvaret for det spesifikke området.
Vil du vite mer om hva vi kan bidra kommuner med i sin innbyggerdialog? Ta kontakt med oss, også håper vi å se mange av dere på BTV-dagene.